Pages

nuffnag

Wednesday, August 29, 2012

Raya lagi


Assalamualaikum
Selamat Hari Raya. Raya tahun ni bagi aku best. Sebabnya dapat jumpa semua adik beradik. Cuma paksu & family ja tak balik. (adik mak aku) Tema Syawal kali ni merah, so semuanya ang-ang la. Tak kisah la merah sikit ka, merah banyak ka, janji ada merah-merah tu.
Raya pertama ja rumah aku dah ramai mai. Budak-budak pun mai ramai. Dah ramai bebudak mai tu kena la hulur duitkan. Aku tukar duit RM100 je.hehe. Kalau mak abah aku dah bagi, aku tak bagi la. Hehehe. Tapi aku bagi ikhlas hokey! J Petang sempat la ke rumah tok dan mak long. Yang lain tak dan sebab dah malam dan sangat keletihan.
Raya kedua tu plak buat bbq sikit. Paktam la buat kenduri ni. (eh yeka, ..) Malam tu meriah la ramai yang ada. Dengan bunga api terbang ke langit tu, mercun bagai semua la. Memang best la walau agak kepenatan.
Raya ketujuh baru sempat ke Kepala Batas. P rumah Pak lang & Mak Caq. Best jugak walau tak semua ada.
Rumusan bagi Syawal 1433h ni best. Sebab kepuasan tu dapat. Walaupun penat melayan, tapi semangat raya aku tu tetap ada. Dulu kecik-kecik aku ni pemalu ngan adik beradik, so bila dah besaq ni mal utu hilang, dan perasaan raya tu jadi semangat. Sebab dulu apa-apa dengan kawan-kawan ja. La kawan kawin habis, adik beradik je la yang ada. Hehehe.. ( berpaling tadahkan aku.. :p)

 Hari 1st 




Raya ke2 buat makan-makan

 Kat rumah Pak Lang


 Kat rumah Mak Caq




p/s: Jom tengok tudung baru kat gerobokecik
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...