Pages

nuffnag

Thursday, January 31, 2013

Destinasi Haji dan Umrah


Assalamualaikum..

Aku nak review pasal buku yang aku sudah baca sikit. Tajuk buku ni ‘Destinasi Haji dan Umrah, Travelog Haji Bergambar’. Buku ni hasil tulisan Abu Hassan Morad, kalau tak tau, ala yang buat Novel Julia tu, kalau tak tau jugak yang buat Drama Cinta Madinah tu. Kalau tak tau jugak, maka haruslah ditanya pada En. Google yer. Buku ni terbitan PTS.

                                                  

Buku ni banyak gambaq pasal perjalanan haji dan umrah dari mula sampai la balik. Kira kalau kita tengok tu, boleh la kita nampak macam mana perjalanan haji ni. Dari segi penggayaan bahasa, puitis la, sebab aku pun tersentuh beb. Rasa semacam ja bila baca. Rasa syahdu. Rasa nak p ke sana ja. Selain tu, diselitkan jugak petikan surah-surah yang berkaitan dan hadis-hadis. Ada jugak cerita mengenai sejarah berkaitan haji ni.

 Memang untung la dapat beli buku ni. Harga RM20 kira ok la dari duit aku melayang beli entah apa-apa. Nak beli buku agama dok berkira sedia, beli novel 2 3 buah boleh pulak.(Ayat untuk diri senirik)

Nak tau lebih lanjut, beli la..beli la.. hee..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...