Pages

nuffnag

Thursday, March 10, 2016

Maranjak Long House - Kudat ke Kundasang, Sabah 4

Assalamualaikum, uit... malas gila uols nak mengarang. Rasa lepas ni nak rakam video ja. (poyonos!!)

Godek-godek baru perasan, Wafa ambik gambaq kat bilik sini. Tak payah cakap la, katil macam tongkang pecah, sampai-sampai terus boom!!

Keesokan paginya, kemas beg, bawak turun beg siap-siap, p breakfast roti canai depan tu. Turun dah ramai orang kat bawah. Mungkin hari bekerja kot.



Aku tapau roti canai sebijik beda bekai nak gerak Kundasang. Mau tau la jalan nak gerak p jauh kot dan belum tentu ada r&r nak singgah kencin ka, bebe, ka kan. P top up minyak, p menyimpan sekali. Selesai gerak la.

Wajib la ambik gambaq kat sign ni!!

Balai baru kot ni

Sign ni lain

Otw, kami singgah la kat Rumah Panjang Maranjak. Sebab lalu, saja la singgah. Rumah ni agak jauh ke dalam. Macam dah tak terjaga pun ada jugak. Hati-hati ada anjing kat sini. Bayaran masuk tak salah RM5. Lupa la.

yang ni lain, taram ja la.. :)
Rumah ni mungkin dulu buat sewa, sebab nampak macam ada tempat masak, bantal, tilam, kelambu la. Tapi mungkin sebab kurang sambutan, tempat ni tak terjaga la kot. Overall ok la kalau sapa yang tak pernah tengok rumah macam ni, macam aku, jakun ja nak naik tangga pun, hehe.

Welcome bebeh!

Sedikit info mengenai rumah panjang
Bilik-bilik

Tempat istirehat

Laluan rumah
Posing sebentar

us, ftchingu

Tempek maps nak p sini

Selesai bergambor bagai, kami gerak la. Otw ke Kundasang, kami amik la gambaq sepanjang perjalanan. Tengok bukit-bukit dia yang nampak rumput macam cantik ja. Apa lagi, berhenti la ambik gambaqkan.

ni gaya-gaya

Macam-macam gaya

mamat ni memang kaki posing
Nampak tak atas bukit tu, macam rumput yang sangat cantik (salah focus)
Welcome to Ranau bah!!

Signboard 

Bundu tuhan depan tu meh

Nota kaki: Gambaq banyak gila, satgi hampa meroyan plak tengok gambaq kami, ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...