Pages

nuffnag

Thursday, May 28, 2015

Muzium Perang @ War Museum, Penang

Assalamualaikum.. yuhuu..

Sambung cuti kita ke Pulau Mutiara. Tempat memula kami p adalah Muzium Perang yang terletak kat Batu Maung. Kami org kedua yang sampai so sunyi sepi la. Bayaran masuk RM20 dengan Mykad kalau tak salah. Lupa dah..Bila beli tiket tu dia akan bagi penerangan sikit. Layan video aku rakam ni ja la ok ;)


Layan gambaq ja la no, hehe


bersedia memulakan misi


Panjang tau..
Replika 
kekunun nak masuk la
 Bila masuk dalam kubu ada sikit rasa seram. Especially bila masuk terowong rahsia. Lastly kami tak masuk pun sebab scary, hehe.. Hang suruh aku, aku suruh hang, ending sapa pun tak masuk sebab tak berani, hehe

Nampak tak kasut boot tu

Ada satu port yang akan nampak jambatan ke2, tapi hati-hati curam


Nampak tak apa-apa yang tak kena





Waktu beroperasi:

Setiap hari 9.00am -6.00pm
                 7.00pm-11.00pm

telefon no: 016-6448015/04-6264142
fax no     : 04-6448015/04-6264142

email      : penangwarmuseum@yahoo.com

Tempek map kat sini kalau tak jumpa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...