Jenjalan

Aku tengah mengisi SSQS. Tapi berjanggut dah dok tunggu. Sat boleh, sat dak. Dulu isi ok ja. Senang dan pantas. hmmm....

Sesambil tunggu loading portal tu, aku saja godek-godek tengok tempat pelancongan kat Kedah ni, Rupanya banyak lagi tempat aku tak p. Tu tara anak kedah tu..Selalu orang cuma tau Langkawi ja. Lani aku nak habaq serba sedikit tempat-tempat yang best.

Tempat perkelahan yang menarik ni terletak di Daerah Baling. Berapa kali dah p ni. Memang best. Ayaq dia sejukkk beb. Serius cakap. Kalau berkelah bawak nasi makan panas-panas sedap ooo... Walaupun hari tu kecoh pasal kencing tikus, tak salah aku dah bukak dah ni.

Yang ni pun best. Tapi lagi best kalau p malam-malam ok. Sebab ayaq dia panas. Ada kemudahan yang disediakan macam tapak perkehmahan. 

Sedim terletak didaerah Kulim. Selain sebagai tempat perkelahan, ia juga dijadikan tempat berkayak. Sesapa yang berminat berkayak boleh la mai sini. Lagi satu yang menarik kat sini adalah jambatan gantungnya atau "Tree Top Walk". Macam-macam aktiviti boleh buat kat sini.

Pantai merdeka ni terletak dalam daerah Kuala Muda. Sekarang sedang dinaiktaraf. Ada chalet yang baru dirasmikan oleh Sultan Kedah. Kalau nak camping pun best kalau nak merasa suasana pantai. Not bad. Kalau dah p sana, jangan lupa singgah pekena Mee Udang Pulau Sayak. Udang dia besaq-besaq. Lagi satu, singgah la di Tanjung Dawai k.Femes nih. ; )

Wat sementara yang ni dulu. Karang aku sambung balik k! :D

No comments:

Post a Comment