Buku Arkitek Jalanan - Teme

Assalamualaikum.. haiii... Lepas aku baca buku Pelukis Jalanan, aku tertarik nak baca buku Arikitek Jalanan ni.

Aku nak share buku aku baca ni. Tajuk dia, Arkitek Jalanan by Teme.


Sambungan dari Pelukis Jalanan yang aku baca hari tu.Aku rasa sedih bila baca buku ni. Buku yang 1st dulu pun dah buat aku tersentuh, tambah lagi buku ni. Aku rasa dekat buku ni dengan aku. Apa yang Teme rasa tu aku rasa semua mesti pernah lalui, termasuk aku.

Bila dia rasa down target dia tak dapat. fuhh... Tapi tu la, apa yang Ahmad cakap sangat betul. Apa yang Teme dah dapat macam-macam, tapi dia tak sedar pun.

Macam mana bila kita berserah kepadaNya, kita akan dapat lebih baik dari apa yang kita tak sangka.

Part Teme nak berpisah dengan Ahmad buat aku rasa tersentuh sangat. Macam mana kawan yang hang duduk susah sama senang, dah tak dak hang akan rasa kehilangan sangat. Aku pernah rasa perasaan tu.

Buku ni memang aku rasa dekat sangat dengan aku la. Sebab apa yang tertulis tu pernah aku rasa. Bukan la sama sejibik, tapi ada la. Macam mana hang nak didik perasaan redha dalam hidup hang. Hang nak berserah pada Yang Maha Esa.

Memang bagus la buku ni. Aku suka buku ni.

Aku suka ayat Ahmad cakap kat Teme ni.

"I used to super stressed. Stressed over my studies. Stressed over my capabilities. I'm agitated and worried when i think about mu future, about how i can find job, how do i make money..Everything. But i finally realized. If you worry you suffer twice. It's going to happen anyways. So just follow the flow."

Yes, follow the flow. Cabaran tu ada di mana-mana. Selagi hidup tu, macam-macam la masalah akan timbul. Tapi macam mana pun kita kena hadap jugak la kan.

Memang syok la. Bersahaja and aku suka sebab kertas buku ni tak tebal. hahah..Tak berat sangat.

No comments:

Post a Comment