IP Adress Win 7

Betapa mangkuknya aku, lupa untuk masukkan IP Adress kat Win 7 ni. Hadoii la... Bukan apa, menda jarang-jarang pakai. Dah kat sekolah ni IP dia Static so memang kena masuk la. Hmmm..

La ni cara nak mudah, aku masukkan dalam blog ni. Aku tak lupa boleh rujuk dan untuk sesiapa yang mangkuk macam aku ni, boleh jugak tengok, ok.. ;)


  1. Amik butang start, dan pilih Control Panel;
  2. Kemudian pilih network and Internet;
  3. Pilih Network and Sharing Center;
  4. Lihat pada paparan sebelah kiri anda dan pilih Change Adapter Settings;
  5. Pilih Network anda sama ada Wireless atau Local Area Network;
  6. Klik kanan dan pilih properties.
  7. Klik pada Internet Protocol Version 4 (TCP/IP4) dan klik pada properties.
  8. Sekarang anda boleh masukkan IP Adress anda dan klik OK.
Selesai sudah masalah aku. Kalau nak tau lebih lanjut boleh klik sini.

No comments:

Post a Comment