Menda yang aku suka buat @ Hobby

Sekarang ni aku punya banyak hobi. Macam-macam aku nak cuba. Konon-konon nak jadi serba boleh la konon.. (ek ellehh.. nak muntah je dengau..) Contohnya macam :

  • jahit manik~yang ni aku terpengaruh dengan Xuera @ Kak Ya.Alhamdulillah, aku dah semakin pandai.. (statmen riak sikit,huahuahua..) Simple-simple boleh la..
  • Memasak~yang ni pulak terpengaruh dengan Ain. Duduk dengan dia buat aku teringin nak mencuba macam-macam resepi ja. Alhamdulillah ada yang menjadi, ada yang tak.hehe..
  • Amik gambar dan bergambar~yang ni tak terpengaruh dengan sesiapa tapi dengan sendirinya jatuh cinta, hehe.. (dulu tak suka bergambar, sekarang dah suka plak..hehe) Dah lama jatuh cinta ni, sejak keja dekat POS lagi sebab suka tengok photo cantik-cantik. Tapi dulu tak dak kamera, sekarang dah ada.. 
  •  membaca~yang ni memang sejak azali lagi.Aku ingat lagu dulu time tadika abah lekat paper minyak tu tulis suku kata untuk aku belajar membaca. Alhamdulillah, aku boleh membaca dengan pantas hingga sekarang.( percaya x? =p) Kertas paper bungkus nasi lemak pun aku baca sebelum makan.:) Sekarang sejak dah berkerja ni boleh la nak beli buku-buku paveret sendiri. Dulu kesian kat parents nak mintak duit pun..huhu..Especially novel la aku paling suka baca. heeee...

Perkara-perkara diatas la yang aku suka buat time masa lapang. Bergilir-gilirlah mereka tunggu turn.hehe..

p/s: sempat satgi aku upload pic yer!!

No comments:

Post a Comment