Download video dailymotion cara mudah

Assalamualaikum. uit!

Betapa hancur hati ku, sebab dah tak dapat download “Appaeodiga” atau englishnya “Dad, Where Are We Going?”. Aku pun tak tau pasaipa tak dak. Last download sampai episod 71 ja. Itu pun godek-godek jumpa kat Dailymotion. Rindu plak nak tengok Bin,Hoo, Min Yul,Ri Hwan dan semua la senang cakap.

Masalah aku tak tau pasai pa IDM aku tak update aku tak boleh download video kat Dailymotion. Maka dengan itu, aku pun menggodek-godek bertanyakan en. Google. Dan sudah pastilah en. Google membantu aku. Berani dia tak tolong aku!

Sebenaqnya ada macam-macam cara tapi ambik cara yang mudah je. Mudah untuk aku. Aku nak share macam mana nak download video dari Dailymotion. Perkara pertama, wajb la ada browser or enjin pencari Firefox ye. Kalau tak dak, install la ye.

Kemudian cari ja kat en. Google taip je lebih kurang ‘download dailymotion videos using firefox’. Senang sikit buat cara ni sebab nak cari kat add on tu banyak sangat.

Bila dah keluar paparan tu, klik jewww kat add to firefox.

Kemudian klik ja install now.
Dah install restart ja

Nak tau ada ke tidak, klik kat add-on tu.

Macam mana nak download? Ok, bila buka Dailymotion, nampak button download tu, klik dan dia akan papar kita nak saiz apa video tu, kalau tak dak klik download ja la. 

Selamat berkongsi!!

5 comments:

  1. lama akak x singgah sini kan Dyen :-)
    Akak tak faham sebenarnya kegunaan FDailyMotin tu..tuk apa download benda tu..berulang kali akak baca ..still x faham..ahaha...teruk kan....then pe kaitan nta ngan citer Dad, Where r u going tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ni downloader akak, nak download video apa-apa boleh la pakai yang ni, macam youtube downloader tu, 'dad where are we going' tu pulak, cerita korea, mcm variety show tu, diharap akak memahaminya ;)

      Delete
  2. Replies
    1. baru perasan, sorry,tak pernah plak download guna hp ;)

      Delete