Talian ALTEL

Assalamualaikum. uit!
Kabare? Harap semuanya waras. :)

Pernah dengaq tak talian ALTEL? Mungkin ada mungkin tidak. Aku nak share sikit pasal Altel ni sebab sekarang aku pakai talian internet via Altel.


Nak cakap pasal coverage, memang bagus la ALTEL ni. Kalau dok kampung ceruk tok kun,  insyaAllah, coverage tetap terbaik. Aku dok dalam hutn, ayan video pun, Alhamdulillah, tak dak buffer hokeh‼ Untuk makluman jugak, talian ALTEL ni disediakan dalam rangkaian 4g. J


Pilihan Internet Data

Sebelum ni aku pakai Celcom broadband (la ni pun pakai lagi, hmmm) banyak cikadak sikit. Kalau ada yang pernah baca statement aku pasal servis celcom ni, mesti tau betapa berdukanya aku.

Pakej 1g cuma RM28 sahaja untuk 90 hari atau 3 bulan. Kalau internet tegar ambik la 2g dengan harga RM48 sahaja. Tak perlu risau kalau lawyer hantaq peringatan sebab tak bayaq bil acc. bla..bla.. (sakit hati ja padahal kita dah bayaq) Maksudnya, kalau prepaid, bayar dulu kemudian pakai, dan postpaid pulak pakai dahulu bayar kemudian. Tepuk dada tanya buah hati, hehehe..

Kalau nak tau lebih lanjut, boleh terjah ALTEL sendiri.

# Hari tu ada bising-bising dalam whatsapp pasal ALTEL yang tak dijual dijual di tempat yang berkenaan and it's true. Aku pernah p ke kedai yang ada kat tulis kat ALTEL site, tapi pekerja tu cakap tak dak. Dan aku pernah ke Altel Centre jugak beberapa kali dan sungguh mendukacitakan. Macam-macam alasan dia bagi.(sigh)

1 comment:

  1. akak pernh dgr altel ni tp skrg sdg tggu pemasangan dri maxis on 10 okt klau ok akak nk try altel pulak

    ReplyDelete