Aku di Musim PKP @ MCO

Assalamualaikum..aii... lama diamkan. Nak update tapi entah la. Idea nak tulis macam-macam, tapi bila mengadap blog ja, terus blur, hahaha, musim pkp ni jadi lagu tu kot aku ni. orang lain pernuh update blog. aku ja keras kejung kaku blog aku ni. patutnya aku nak update pasal p Yan hari tu, tak sempat nak pilih gambaq lagi la weh. Nanti la noo..

photo sumber google

La ni PKP dah masuk musim ke 3 weh. Pada firasat aku, lepas raya pun boleh jadi lagi ni PKP ni. Bila dah masuk fasa ke 3 ni, aku rasa dah boleh adapt dengan keadaan la ni. masa 1st tu, sumpah aku macam blur, macam tak boleh pikiaq. 1st day ja aku keluaq p amik adik aku kat Perlis. Lepas tu lama jugak tak keluaq, keluaq p ambik barang ja la. Lepas tu p beli barang sikit-sikit. Aku kan dok kampung, so abah aku p beli kat kedai dekat-dekat sini ja la.

Macam-macam isu la jadi sepanjang PKP ni. Dengan isu artisnya, isu yang p Korea dengan bangganya, lastly kena balik, hahah, isu polis marah la, isu tabligh, isu kayangan la ni, hmmmm....  bukan apa, ramai orang kat rumah la ni banyak masa sangat, tu jadi lagu tu. Termasuk aku, rasa nak maki orang ja yang keluaq tak jaga diri, keluaq jogging, keluaq dengan tak dak rasa salahnya. Sumpah tak paham. Aku boleh paham, kalau keluaq ada kerja, tapi yang memang saja nak keluaq, huh, geram jaa...

photo google

Kesian la kat frontliner kita, polis, askar, misi, doktor bagai. Letih tau sebenaqnya. Abah aku dok story kena roadblock ni, jumpa perangai macam-macam. Abah aku pencen polis. So aku boleh bayang la macam mana la depa yang kerja polis, askar semua tu, Yang misi, doktor tu, macam mana la layan manusia kayangan tu no. Kadang dengaq la mak abah aku selalu dok story perangai manusia-manusia ni, yang baik, baik, yang jenis angin ikut kepala dia, haghuu wehh... Mak aku bidan hospital dulu, dah pencen dah. Kalau boleh kat aku, hmmmm... aku pun mungkin serupajadi polis-polis yang dok viral tu aku rasa. Sapa la boleh sabaq weh..

Kesian jugak la kat kawan-kawan yang kerja sendiri, or makan gaji tapi tak dapat gaji, Macam mana nak hidup, dengan nak puasa lagi,huhu.. Tapi alhamdulillah, Malaysia ni pemurah rakyatnya, tak kira bangsa.  Sebab tu time macam ni la, kita boleh kenal setiap manusia tu hati budi dia. Boleh nampak la mana okey mana dak.

Aku dok rumah kerja lena ja la. Petang tolong sapu sampah ka, bakaq sampah ka, tak pun juruih pokok . Tu la keja aku. Tapi bestnya tak p kerja ni, tak payah seterika baju, hihihi..

Nanti aku sambung lagi la merepek, nak tengok Parner for Justice 2.



Adiosss!!

No comments:

Post a Comment