Catch The Ghost - Korean Drama

 Assalamualaikum.. uit...

Hari tu aku layan drama korea Catch The Ghost. Asal saja la bukak Viu, tengok-tengok ja, lepas tu perasan Moon Geun Young. Tapi sebelum tu aku cek dulu drama ni berapa episod, sebab kalau sampai berpuluh aku malas laaa, tua-tua ni malas nak layan drama panjang-panjang, satgi aku kerja skip ja la. Tengok ada 16 episod, boleh la. 

Cerita mengenai Yoo Ryung (Moon GY) ni dia anggota polis yang tengah siasat tentang kehilangan adik kembar dia yang sakit autism tahap 2 secara bersendiri. Bila dia report polis pun, polis buat tak tau ja pasal kes adik dia ni sebab mayat adik dia tak dijumpai. Padahal dia yakin kes kehilanagan adik dia ni ada kena mengena dengan kes kematian yang berlaku di subway.

Semua berubah bilah dia dapat tukar ke Bahagian Polis Subway. Satu kelebihan Yo Ryung ni dia boleh hafal setiap pelusuk dalam kawasan subway tu.

Twist beberapa kali jugak la pasal pembunuh tu. Sanpai aku berapa kali salah orang. haahaha, sekali dengan polis aku syak dia pembunuh. ahahaha...

Antara sedutan yang best dalam ni.. 

Overall okey la cerita dia. Boleh la layan.

1 comment: