Crash Landing On You (CLOY) pulak dah

 Assalamualaikum..aipp...

Tengok tajuk diatas? Aku baru menghabiskan drama tersebut. hewhewhew... Aku rasa aku asyik layan cerita sedih ja, laki curang, orang mati la, la ni aku nak layan kisah cinta-cinta sikit. Lawak sikit, sedih sikit. Bila tanya adik aku, cakap best, so kita tengok ja la. Aku dah penat layan drama curang-curang ni. Letih nak marah ja, hahaha. Aku kalau layan drama, sekali aku masuk dalam drama tu. feeling lebih kau..hahaha

Cerita ni pasal Yoon Se Ri (Son Ye Jin), yang tengah syok naik paragliding, and tetiba cuaca tak elok dan dah masuk kawasan Korea Utara. Time ni la dia jumpa Kapten Ri Jong Hyuk (Hyun Bin), tentera Korea Utara yang cuba nak selamatkan dia. Se ri ni anak chaebol, so bukan biasa-biasa la. And Kapten Ri ni pun anak orang penting jugak. Macam-macam usaha la yang dia buat untuk hantar Se Ri ni balik.

Ada banya point best jugak drama ni selain dari percintaan. Especially persahabatan la.

Macam 4 sekawan tentera ni, Pyo Chi Su, Kim Ju Muk, Park Kwang Beom dan Geum Eun Dong.

Masing-masing jaga antara satu sama lain. Walaupun si Pyo Si Chu tu mulut lepas. hahaah... Time kat Korea Selatan lagi la, nampak sangat friendship forever, hahaha..

Kesian jugak kat Man Bok, dia kena jadi orang suruhan Jo Cheol Gang. Man Bok ni jugak la yang tau pasal abang Kapten Ri kena bunuh. Padahal abang Kapten Ri ni baik sangat dengan dia. Mula la dia rasa bersalah. Dia pun berpaling tadah dan baik dengan Kapten Ri.
 


 

5 sekawan

Maka 4 sekawan dengan Man Bok ni di hantar ke Korea Selatan oleh ayah Kapten Ri untuk selamatkan Kapten Ri. Cenggitu...


 

Selain tu persahabatan makcik-makcik kampung tu best jugak. Walapun kadang-kadang elemen kaki kipas tu sentiasa ada, hahahah...

Part sedih selain Se Ri dengan kapten adalah Seo Dan dengan Goo Seng Joon. Kesian kat Dan. Padahal aku memula menyampah dekat Dan. Endingnya aku kesian dekat dia. 


And aku suka Seo dan punya imej. Lawa. Mak Dan memula aku nyampah, lama-lama rasa bagus jugak dia ni. Buat sesuatu untuk anak dia. And endingnya dia tak paksa anak dia untuk cari jodoh.

Best la bagi aku drama ni. Malas nak cerita lebih-lebih. Tak reti. Time airing dulu, tak tengok pun, walaupun trending. Sebab aku ni bukan reti sabaq kalau tengok drama, satgi kena tunggu sambungan lama sangat. Bak aku tunggu habis, tenang sikit nak tengok. hahahah...




 

2 comments: