Partner for Justice 2

 Assalamualaikum.. haii...

Tiap-tiap hari post pasal kdrama ja kan aku ni, hahaha... Aku saja nak simpan sini and nak keep update blog aku ni. Dah tak ke mana-mana, so update pasal drama ja la. huhu. Aku tak mau la jadi macam hari tu, lama tak update, last malas nak update, maka tergantung sepi la blog aku.

Sebenarnya Partner for Justice season 1 aku dah tenngok hari tu. Kebetulan time PKP hari tu, godek-godek, nampak season 2. Layan ja la. Aku kan sejenis suka cerita yang macam ni. Cerita polis, doktor, gaduh-gaduh, siasat sapa kena bunuh bagai, sebab cerita macam ni buat aku berfikir. Aku kan sejenis suka memikir. huahuahau.. Dulu suka layan, NSIC, CSI, la dah berumur ni, layan mana-mana ja.Lepas tengok drama ni baru aku tau kerja dr forensik tu macam mana. Dr orang mati. Selalu tengok dr orang mati.

Pelakon masih sama cuma ada yang bertukar jugak, kecuali main pelakon doktor-doktor and pendakwaraya masih sama.

 

Cerita ni berkenaan dengan Dr. Baek Beom dan Pendakakwaraya Eun Seol yang selesaikan kes-kes bersama. Kalau tengok season 1st, tau la dr Baek Beom ni jenis keras kepala, hati batu sikit. Dia selalu bertindak dengan fakta. Dia tak suka assume sesuatu tanpa bukti yang nyata. Ha,, amik, nak selesai kes, mau bergaduh la. So ramai la orang tak puas hati dengan dia. Tapi dia kira apa. Asal dia adalah dr perubatan. Atas masalah tertentu, dia kat forensik. Best la cerita ni bagi aku. Macam Dr. Romantic jugak. 


Kalau nak tengok season 2 ni, lagi baik tengok season 1st, sebab bersambung. hihihi...

Yang ni, season 1 aku share sikit.
 


No comments:

Post a Comment