Tiket Universal Studio Singapore (USS) Murah

Assalamualaikum, uit!!

Hari ni aku nak share macam mana aku beli pass Universal Studio Singapore (USS). Nak kata murah, tak la murah dengan nilai matawang kita yang tak berapa cantik ni. Tapi murah sikit banding dengan lain-lain yang offer USS Pass ni.


Kat mana nak dapatkan pass USS?

Aku survey banyak jugak.  Ada yang cadang ambil kat ejen K. Tapi mahal sikit. Ada jugak kat ejen O. haha, pening  aku nak pilih paling murah. (Maaflah, kekadang aku boleh jadi kategori cheapskate, hahaha)

Akhirnya, aku pilih untuk beli dengan Lazada. Hahaha.. Tu pun puas pening kepala nak pilih sebab masa koi suntuk. Seminggu sebelum pergi aku beli. Hari Rabu petang aku beli. Kat Lazada ni dia bagi tempoh 5 hari bekerja.

Macam mana nak beli? 

Sapa yang selalu online shopping  Lazada tau la. Bayar macam biasa sama ada kredit kad or online banking.  Lepas tu tunggu dalam tempoh 24 jam, depa akan email kita.

Macam aku, tak sampai 24 jam pun, bayar petang rabu, pagi Khamis depa dah email kita untuk bagi nama, no ic, no passport, date ke Singapore and date ke USS.

Bila dah email, bajet akan dapat hari rabu bertolak. Tapi Alhamdulillh, dapat  hari Selasa. Awal sehari dapat. Dia akan email kita pass macam gambr yang aku post tu. Nanti print dan bwak ke sana. Make sure tak hilangkan, sebab kalau orang lain jumpa and guna, melayang duit korang babe!



Harganya RM208.00 seorang. Murahla dari yang lain-lain aku survey. Yang penting trusted, ;)


Kalau nak baca Post pasal Singapore, boleh klik link kt bawah ye:


Nota kaki: Nanti aku update trip p Jogjakarta pulak, sementara aku masih tak boleh move on lagi ni ;)

No comments:

Post a Comment