Bukit Tinggi Malaysia

Assalamualaikum gang! Uit!!

Aku nak share hari aku p Bukit Tinggi. Dah lama teringin nak p. Dulu dok sebut-sebut ja nak p. Entah bila nak sampai tak tau la. Finally sampai jugak. Padahal aku mengekoq ja. Follow ja unplan orang. 

Trip ni trip adik aku dengan bff dia, Irma.

Kami bertolak dalam pukul 9am lebih macam tu dari KL.




Sampai sana tak ramai pun orang. Mungkin sebab awai lagi. Kami naik kereta terus sampai atas. Boleh ja naik bus depa.

Tiket harga RM15 ye kekawan. Not bad.

Pintu masuk
Ni harga masuk ye kekawan

berhati-hati tau



Tempat pertama kami p Japanese Village. Park kereta and naik tangga jalan sikit k. Cantik jugak tempat dia. Cuma nampak macam kering sikit. But still look perfect.


Mula menapak





Us

Ada banyak pokok-pokok and nama-nama yang pelik. Nak kata sejuk tu, tak pun bagi aku la. Tapi ambik gambaq kat sini memang cantik la. Serius!









Ni bila dah jalan naik atas sikit






Nak berspa boleh la, hahaah
Bff



Nak boleh dapat gambaq aku ni, perghhh...hahaha



Boleh la cari fm ka, keychain ka kat sini
Ada banyak lagi gambaq, aku risau hampa muntah hijau pulak tengokkan. hehehe

Lepas tu kami gerak ke Colmar Tropicale. Pusing balik kena turun sikit. 










Black swan, betul la, black swan ni pemalu, tengok dia lari orang amik gambaq

Yang ni tak tau malu, tetibe ja muncul, pehal!
Peminat

Lapor
Overall best tempat ni. Tapi ramai orang sangat. Nak jalan, panas sikit tapi tak payah mengada-ngada la, bukan nak mai selalu. 

Kalau malam lagi cantik. Ada yang suggest suruh p petang and tunggu sampai malam. Memang tak la. Tengok jalan, macam serem je, hahah, dah la kami perempuan. Ada Jodoh mai lagikan..hehe

Thanks to Mizah and Irma untuk gambaq yang cantik, sudi masukkan i dalam group uols, hehehe,

Okey, sekian.

No comments:

Post a Comment