Pages

nuffnag

Sunday, December 16, 2012

Bali Part 6

Assalamualaikum..

Banyak giler part kau Jemah!! (Cakap dalam hati)

Sambung cerita lagi kat Bali yer. Waterfall yang aku cakap aku lupa sebelum ni nama dia tak salah Ubud Waterfall sebab dia kat area Ubudkan.


Dah bermalas-malas kat waterfall, kami p tengok Kopi Luwak plak. Kat sini memang terkenal la dengan Kopi Luwaknya.Ada jugak kopi yang lain-lain. Ada jugak teh yang ada macam-macam perisa. Maca yang jual kat Cameron Highlands tu. Mungkin ada yang dah tau apa tu Kopi Luwakkan. Yang tak tau tu baca sini yer. 'Luwak' tu bermaksud musang. :)

Tengah diberi penerangan mengenai tanaman kat sini

Part merasa pelbagai jenis kopi dan teh

Bergerak la pulak ke kawasan Ubud. Kat sini kami jenjalan ja.



Budak-budak tengah main bola

Lepas tu bergerak p tengok Padi. Kalau kat kedah panggil bendang la. Kat Ubud ni dia tanam secara berbukit. Tapi nasin tak baiknya, kami p tu dah lepas menuai ka orang cakap, dah tak hijau dah. Tapi dapat tengok la kawasan berbukit yang depa tanam padi tu. (Gambar dalam xhdd, tak bawak la paste sini).

Penat seharian kat sini, kami terus bergerak balik. Letih sakit kaki bagai. Hari-hari terakhir ni rasa sedih plak nak tinggal Bali.

* Terlepas sesi keenam, kat sini --> Bali Part 5
* Terlepas sesi kelima, kat sini --> Bali Part 4
* Terlepas sesi keempat, kat sini --> Bali Part 3
* Terlepas sesi ketiga, kat sini --> Legian, Bali
* Terlepas sesi kedua,kat sini->Bali - Kena tahan dengan Imigresen Indonesia
* Terlepas sesi pertama, kat sini -->Journey to Ngurah Rai , Bali
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...